جوانسازی و لاغری با استفاده از هایفو

جوانسازی و لاغری با استفاده از هایفو

هایفو High-Intensity Focused Ultrasound

هایفو یکی از جدیدترین متد های لاغری و جوانسازی می باشد.در این روش امواج التراسوند به عمق پوست وارد می شود و با ایجاد دمای 55 الی 65 درجه بالای صفر در عمق پوست باعث تخریب سلول های عمق پوست شده و در نتیجه شاهد بوجود آمدن پدیده التهابی می شویم.

پس از بوجود آمدن پدیده های التهابی شاهد آپوپتوز یا مرگ کنترل شده سلول ها هستیم.امواج التراسوند در یک خط بصورت نقاطی با فاصله مشخص وارد پوست شده و باعث مرگ سلول ها می شود.پس از مرگ سلول ها گلبول های سفید در این نقاط شروع به بلعیدن آن ها و در آخر شروع به بازسازی سلول و جوانسازی میکند.

 

آپوپتوز یا مرگ کنترل شده سلولی (Apoptosis)

فرایند نکروز سلول  تفاوت بسیاری با آپوپتوز دارد چرا که در نکروز، سلول بر اثر ضربه و یا جراحت از بین می رود ولی در آپوپتوز به صورت کنترل شده شاهد مرگ سلول ها هستیم و در این فرایند سلول در بخش های کوچکی از جنس غشا برای بلعیده شدن تقسیم می شوند.در نکروز مرگ نامنظم و در آپوپتوز مرگ کنترل شده و منظم اتفاق می افتد.

در روش هایفوتراپی پس از آپوپتوز در مناطق مد نظر بدن شروع به بازسازی و افزایش کلاژن سازی در آنجا کرده و باعث جوان و لیفت شدن بافت مدنظر می شود.

 

3 جز اساسی دستگاه هایفو

* صفحه نمایش

* هندپیس

* کارتریج

بسته به مدل و نوع دستگاه هایفو تعداد هندپیس ها تا 3 عدد امکان دارد افزایش یابد، همچنین امکان افزایش تعداد کارتریج ها در بعضی از مدل ها وجود دارد.

 

لاغری با هایفو

کارتریج های دستگاه هایفوبر اساس عمق نفوذی که دارند از هم متمایز می شوند.دستگاه های هایفو با کارتریج هایی با عمق نفوذ بالاتر از 5 میتوانند به عمیق ترین لایه پوست که حاوی چربی می باشد نفوذ کرده و در آن قسمت با نفوذ امواج اولتراسوند به درون چربی ها باعث گرم شدن و در نتیجه از بین رفتن آن ها شود.

 

بهترین سن برای استفاده از متد هایفوتراپی

پزشکان متخصص امر زیبایی نظر بر این دارن که بهترین سن برای انجام هایفوتراپی سن بالای 30 سال می باشد چرا که در این سن میزان کلاژن سازی رو به کاهش است.اما امروزی میبینیم که افراد بالای 25 سال نیز برای اهدافی بغیر از جوانسازی به انجام هایفوتراپی روی آورده اند مانند: کانتورینگ صورت ،لاغری و پیشگیری از پیر شدن پوست

 

مزایای انجام هایفو

* جوانسازی و لیفت صورت

* جوانسازی و لیفت ناحیه گردن

* لاغری موضعی

* روش غیر تهاجمی

* بدون نیاز به تمدید در بازه زمانی کوتاه

* ماندگاری طولانی مدت

* مدت زمان کوتاه جلسه درمانی

 

هایفو های پرکاربرد در کلینیک ها

هایفو 4D

شات زنی در این مدل بصورت خطی است و 11 خط را شات میزند.

برای پر کردن آب کارتریج محفظه ای جداگانه بر پشت کارتریج تعبیه شده است

1 هندپیس دارد

5 کارتریج دارد

هایفو دلتا

شات زنی در این مدل بصورت خطی است و یک خط را شات میزند.

برای پر کردن آب کارتریج باید برچسب روی کارتریج کنده شود

1 هندپیس دارد

5 کارتریج دارد

هایفو اولترا

شات زنی در این مدل بصورت خطی است و یک خط را شات میزند.

برای پر کردن آب کارتریج باید برچسب روی کارتریج کنده شود

1 هندپیس دارد

5 کارتریج دارد

هایفو وی مکس

شات زنی در این مدل بصورت نقطه ای می باشد

برای پر کردن آب کارتریج باید برچسب روی آن کنده شود

2 هندپیس دارد

3 کارتریج دارد

هایفو 7D

شات زنی در این مدل بصورت خطی است و یک خط را شات میزند.

برای پر کردن آب کارتریج باید برچسب روی کارتریج کنده شود

2 هندپیس دارد

7 کارتریج دارد

 

در برخی از مدل ها هندپیس هایفو واژینال و یاRF FRACTIONAL  با دستگاه ادغام شده است و 2 کارتریج اضافه برای هایفو واژینال برروی دستگاه ارائه می شود.

 

کارتریج هایفو بخریم یا شارژ کنیم؟

کارتریج های دستگاه هایفو دارای تعداد شات های مشخصی هستند که پس از استفاده ی تعداد شات های آن ظرفیت شات کارتریج به پایان می رسد. این نکته را به یاد داشته باشید که پس از پایان یافتن شارژ کارتریج،پس از دستور شات زدن به دستگاه شاهد خروجی نمی باشیم.حال دو راه برای ادامه کار داردیم که شامل خرید کارتریج و شارژ کارتریج می باشد.

در چه صورت می توان کارتریج را شارژ کرد؟

یکی از اجزای اساسی و داخلی کارتریج، پیزو نام دارد.پیزو دارای یک طول عمر مشخصی می باشد مادامی که پیزو کارتریج سالم باشد میتوان کارتریج دستگاه را شارژ کرده و شاهد شات زنی بدون کاهش قدرت و توان در دستگاه باشیم.هزینه شارژ کارتریج بسیار کمتر از خرید کارتریج می باشد.

 

سخن آخر

با توجه به موارد توضیح داده شده برای انجام جوانسازی و لیفت و لاغری در افراد بالای 25 سال دریافت خدمات هایفوتراپی یک انتخاب بدون دردسر و با جواب دهی بالا می باشد.شارژ کارتریج مادامی که پیزو سالم باشد روشی مقرون به صرفه برای ادامه دادن خدمات هایفو می باشد.