اهمیت تعمیرات دستگاه لیزر موهای زائد

اهمیت تعمیرات دستگاه لیزر موهای زائد

 

اهمیت تعمیرات دستگاه لیزر موهای زائد:

دستگاه لیزر موهای زائد، یکی از وسایل پرکاربرد در سالن های زیبایی، مراکز تخصصی موهای زائد و حتی مطب برخی از پزشکان می باشد. تعمیرات دستگاه لیزر موهای زائد، به دلیل قیمت بالا و پیچیده بودن این تجهیزات اهمیت ویژه ای دارد. این کار باید در اسرع وقت و توسط افراد متخصص و کاربلد در مراکز تخصصی انجام بگیرد.

این دستگاه آرایشی و بهداشتی، کارایی زیادی در مراکز لیزر داشته و خراب شدن آن امری اجتناب ناپذیر است. حتی بروز مشکلات جزئی در این دستگاه باعث ایجاد خسارت های زیاد، برای کاربران این دستگاه ها می شود. بنابراین لازم است که با بروز کوچک ترین مشکل، به یک مرکز معتبر و تخصصی تعمیرات دستگاه لیزر موهای زائد مراجعه نمود. همچنین برای جلوگیری از بروز مشکلات جدی در دستگاه، به صورت دوره ای دستگاه را سرویس نمود.

 

 

انواع مشکلات محتمل در دستگاه لیزر موهای زائد:

 

دستگاه لیزر موهای زائد از دو بخش نرم افزاری و سخت افزاری تشکیل شده است.  مشکل ممکن است در یکی از این دو بخش ایجاد شود؛ بنابراین تعمیرات دستگاه لیزر موهای زائد بر این اساس متفاوت خواهد بود. برخی از مشکلاتی که ممکن است در این دستگاه بروز کنند عبارتند از:

۱- خاموش شدن صفحه نمایش دستگاه

۲- بالا رفتن دمای دستگاه و کم نشدن آن

۳- به وجود آمدن مشکلات نرم افزاری در زمان انجام کار

۴- آسیب دیدن لیزرهای دستگاه

۵- بروز مشکل نشتی آب در دستگاه

۶- خراب شدن سیستم خنک کننده دستگاه

۷- به وجود آمدن مشکل در پاور یا برد دستگاه

۸- سوختن لامپ دستگاه

موارد بالا و برخی از مشکلات دیگر ممکن است به علت استفاده نادرست از دستگاه و یا نوسانات برق ایجاد شوند. برای این که تعمیر لیزر موهای زائد به درستی انجام شود لازم است مشکل دستگاه به طور دقیق شناسایی شود

تعمیرات دستگاه لیزر موهای زائد چه مواردی را شامل می شود؟

برای این که تعمیرات دستگاه لیزر موهای زائد، به درستی انجام شود نیاز است که تعمیرکار با تمامی قطعات این دستگاه و نحوه ی کار هر کدام آشنایی کامل داشته باشد. هر دستگاه لیزر ممکن است دچار مشکلاتی در بخش های سخت افزاری و یا نرم افزاری شود. بنابراین فرایند تعمیرات لیزر موهای زائد براساس نوع مشکل ایجاد شده متفاوت خواهد بود.

به طور کلی تعمیرات دستگاه لیزر موهای زائد شامل موارد زیر می باشد:

۱- عوض کردن و یا تعمیر کردن لیزرهای دستگاه

۲- تعمیر و یا تعویض قطعات سیستم خنک کننده این دستگاه

۳- تعمیر کردن هندپیس لیزر

۴- تعمیر کردن قطعات مربوط به منبع تغذیه این دستگاه

۵- عوض کردن لامپ های دستگاه لیزر

۶- تعمیر کردن برد دستگاه و یا تعویض آن

۷- برطرف کردن عیوب به وجود آمده در دستگاه در نتیجه ی مشکلات نرم افزاری

۸- برطرف کردن مشکلاتی که در صفحه نمایش دستگاه ایجاد شده اند.

 

تمامی این خدمات و خدماتی از این قبیل در مرکز تخصصی نیوانمد صورت می گیرد.

تعمیرات دستگاه لیزر موهای زائد بر چه اساس انجام می شود؟

تعمیرات تخصصی دستگاه لیزر موهای زائد، کار بسیار حساسی است؛ که باید توسط افراد متخصص انجام شود. دستگاه های لیزر انواع متفاوتی دارند. هر کدام از این انواع مشخصات، کارایی و قدرت متفاوتی دارند. بنابراین هر کدام از این دستگاه ها با توجه به مشخصاتی که دارند نکات متفاوتی برای تعمیر کردن دارند. انواع دستگاه لیزر موهای زائد عبارتند از:

۱- دستگاه لیزر مو های زائد اس اچ آر SHR

۲- دستگاه لیزر مو های زائد ایلایت elight

۳- دستگاه لیزر مو های زائد هایفو

۴- دستگاه لیزر مو های زائد دایود Diod

۵- دستگاه لیزر مو های زائد آی پی ال IPL

۶- دستگاه لیزر مو های زائد الکساندرایتAlexandrite

نکات مربوط به تعمیرات دستگاه لیزر موهای زائد دایود:

دستگاه لیزر موهای زائد دایود، جزء دستگاه های پرکاربرد می باشد. این نوع حاوی قطعات بسیار حساسی همچون لیزر بار یا همان لیزر سورس، هندپیس و کولینگ است. روشن نشدن دایود، ضعیف شدن نور لامپ دستگاه، ظاهر شدن ارورهای مختلف نرم افزاری، بالا رفتن دمای آب و خاموش شدن دستگاه در زمان کار کردن از مشکلات شایعی هستند؛ که در این نوع ایجاد می شوند. اما بیش ترین نقصی که در این نوع مشاهده می شود ایجاد مشکل در سیستم خنک کننده دستگاه است.

تعمیرات دستگاه لیزر موهای زائد دایود، شامل عوض کردن لامپ ها، فلوتیوپ ها، تعمیر کردن و یا تعویض قطعات اپتیکی دستگاه  و تعمیر نمودن قطعات منبع انرژی و برد می باشد.

نکاتی که مربوط به تعمیر دستگاه لیزر موهای زائد ایلایت و الکساندرایت:

تعمیرات دستگاه لیزر موهای زائد ایلایت، شامل عوض کردن لامپ ها، عوض کردن و یا تعمیر برد و پاور، عوض کردن فیلترها، تعمیر کردن کریستال ها و یا تعویض آن ها و ... می باشد.

دستگاه لیزر مو های زائد الکساندرایت، نیز در سالن های زیبایی و مراکز تخصصی لیزر به فراوانی مورد استفاده قرار می گیرد. روشن نشدن دستگاه، نشتی آب، بالا رفتن دما و پایین نیامدن آن و داغ شدن هندپیس، برخی از مشکلاتی هستند که ممکن است برای این دستگاه ایجاد شوند.

 

نکاتی که مربوط به تعمیر دستگاه لیزر مو های زائد اس اچ آر:

دستگاه لیزر مو های زائد اس اچ آر، جزء بهترین دستگاه های لیزر محسوب می شود. لامپ این نوع بیش ترین کارایی را در از بین بردن موهای زائد دارد و لازم است حداکثر بعد از هر ۵۰۰ هزار شات آن را عوض کرد‌. در غیر این صورت برد و منبع تغذیه ی دستگاه دچار آسیب می شوند.

بهترین مرکز برای تعمیرات تخصصی دستگاه لیزر موهای زائد:

مراکز بسیاری در زمینه ی تعمیرات دستگاه لیزر موهای زائد مشغول به فعالیت هستند. اما آنچه برای کاربران این دستگاه اهمیت دارد انتخاب یک مرکز خوب با کادر مجرب و متخصص است؛ که مشکلات این دستگاه ها را به راحتی تشخیص داده و به درست ترین شکل برطرف می کند؛ همچنین از ایجاد هزینه های اضافی جلوگیری می کند.

مرکز تخصصی نیوانمد، با سال ها تجربه در زمینه تعمیرات دستگاه لیزر موهای زائد، انواع مشکلات عملیاتی دستگاه شما را توضیح می دهد. این امر علاوه بر برطرف کردن مشکل دستگاه، به شما در جلوگیری از بروز خرابی ها در آینده نیز کمک می کند. در این مرکز انواع خدمات مربوط به این دستگاه ها از جمله تعویض هندپیس که یک قطعه ی بسیار حیاتی است با هزینه ای بسیار مناسب انجام می شود.